Monday, January 3, 2011

Ensera Iban - Indai Alui Abis Garam


sumber asal: enda ditemu laban mayuh ensera tu ditemu ba blog..

Nyadi Apai Aloi tu endang orang ke pintar bejako dalam menoa nya. Tang taja iya pintar bakanya, suah mega iya saru pengawa dikereja tauka saru jako dipansutka ngagai orang.
Nyadi tumu pagi siti, dia Enchelegit Nangga Langit, Enchelegi Nangga Hari, bini Apai Aloi angkat berapi pagi ka sida sabilik. Leboh asi udah mansau, dia iya lalu berengkah mela tubu ka lauk pagi nya. Udah tembu mela tubu nya, dia iya nemu garam sida udah abis.

“Oh, abis garam aku tu,” ko iya bejako kediri berandau nengali. “Nama penyadi tubu tu nadai garam kena ngulai.”

Ninga indai Aloi bejako kediri, dia deh Apai Aloi lalu nanya, “Nama utai dikarandau ka nuan, Enchelegit?”

“Eh! Kitai nadai agi garam kena ngerami tubu tu. Enti nuan deka, manah nuan nemuai ngagai sida indai di Panggau minta garam,” ko Indai Aloi.

“Nama guna enggau garam ?” ko Apai A loi.

“Eh! Dikena aku ngerami paku-tubu, “pia ko saut Indai Aloi.

“Au! Lagi meh aku minta garam,” ko Apai Aloi.

Udah nya angkat iya lalu begari. Pasok ka iya baju bisi charik, pasok ka tanchut bisi rubik. Belit ka labong gari batik. Tangkin duku jungkang tarik.

Udah begari, lalu nurun meh tudah tuai. Nyadi rumah sida mentua iya numbas ga penyauh ari nya. Enda tentu berasai iya bejalai lalu datai. Dia iya lalu niki ka rumah sereta napat ka ruai sida mentua iya, lalu terus tama ka bilik. Iya lalu nudok ka diri di bilik.

“Akai rai! Lelak aku tu bejalai,” ko iya.

“Oh! Nama kabuah nuan bangat ngenumu nya deh, Apai Duat? Nama utai dipeguai ka nuan?” ko mentua iya nanya.

“Es! Nadai kabuah bukai, semina diasoh Indai Duat minta garam kena ngerami paku-tubu,” ko saut Apai Aloi.

“Au, Apai Duat,” pia ko saut mentua iya. Udah nya lalu ditungkus ka mentua iya garam lalu disimpan dalam ma Apai Aloi. “Nya, Apai Duat udah aku simpan garam ba ma nuan,” ko mentua iya.

“Au, manah meh nya,” ko Apai Aloi.

Udah nya iya lalu mulai ka diri. Di rantau jalai iya ke mulai ka diri, dia iya mansa madang paku. Lama iya ngenong dia. “Oh, nya madang paku, tentu paku nya diasoh Indai Aloi gerami aku garam,” ko iya bejako ka diri berandau nengali. Iya lalu ngambi upih ari ma iya, lalu digerami iya madang paku ngena garam nya.

Angkat iya ari nya, lalu datai ba tanjong madang perin rigai, peda iya tubu maioh bendar nyumbok sabelah nya dia.

“Bah! Nya madang tubu! Tentu tubu nya ke diasoh Indai Duat gerami aku ngena garam,” ko iya bejako ka diri berandau nengali. Iya mega lalu berengkah ngerami tubu dia datai ka garam iya abis.

“Nya baru tubu tu masin ila, udah digerami ngena garam,” ko iya bejako ka diri, gaga ati ka pengawa diri udah tembu.

Udah tembu ngerami paku enggau tubu, iya pan lalu mulai ka diri ka rumah iya empu, ari ili Nanga Panggau. Datai iya di rumah sida empu, hari pan nya deka tengah hari. Sereta datai iya lalu tama ka bilik. Ma iya lalu diengkah iya ba tempuan lalu disandih ka iya ba dinding. Meda iya datai lalu beguai meh Indai Aloi nyerungkai ma iya, peda iya upih sarang garam udah puang, semina mimit aja garam bisi lekat ba salepak upih nya.

“Ni garam dibai nuan deh, Apai Duat?” ko Enchelegit.

“Nama utai ditanya ka nuan! Bisi aku bulih garam diberi indai nuan tang udah abis dikena aku ngerami paku-tubu di rantaujalai tadi. Aku ga nitih kajako nuan. Nuan madah ka garam nya kena ngerami paku-tubu,” pia ko saut Apai Aloi.

“Kasih-kasih meh nuan nya deh Apai Duat, enda nemu reti jako. Ukai nya dikena ngerami paku-tubu dalam babas ko aku. Dikena ngerami engkayu kitai di rumah,” ko Enchelegit.

“Nuan ngumbai aku tambap, aku enda tambap. Nuan ke tambap enda nemu bejako. Nuan ngasoh aku minta garam ngagai sida indai nuan di Panggau kena ngerami paku-tubu ko nuan. Nya alai paku-tubu ga digerami aku ngena garam. Tu dikena ngerami daun kayu ga ko nuan. Dini agi bisi garam kena ngerami utai ngemaioh nya?” ko Apai Aloi.

Enchelegit lalu katawa rakah-rakah berunding ka jako Apai Aloi. Udah nya sida sabilik sama makai merarau belauk tubu tabar.

Moral of the story : berjako nya awak ke terang...anang nu bepusing2...ngelu pala bai ka mereti ka jaku nya...au???

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My widget | Bookmark | Share

Marketing Blogroll Center

Followers

Blog Archive

 

Copyright 2011 Iban4u My theme by Timberland, J.

hit me

Total Pageviews

Disclaimer

This blog does not host any of the files mentioned on this blog. This blog only points out to various links on the Internet that already exist and some of them are uploaded by other websites or users there. If you have any clarifications to be made or If you find any contents in this site which you think can be offensive contact me & the content will be removed or modified accordingly.

Visitor

hit counter account login page
Get a free hit counter today!
get this

analyzer

SEO Stats powered by MyPagerank.Net