Salah satu cara untuk meningkatkan bilangan RSS subscriber anda ialah dengan menawarkan perkhidmatan subscriber melalui email. Paad mulanya saya tidak percaya, tetapi apabila melihat sendiri kesannya.. saya mengakuinya.
Pada mulanya, saya hanya meletakkan “ikon” butang subscribe RSS sahaja di blog saya (mohdsuhaimy.com) , tetapi apabila saya meletakkan  fungsi subsribe RSS melalui email, subscriber RSS saya meningkat hampir 20%.  Pada mulanya, saya agak terkejut…. mengapa perkara ini boleh berlaku?…
Tetapi selepas beberapa seketika.. barulah saya faham… sebenarnya.. “ramai orang tak tahu apa itu RSS, apatah lagi menggunakan RSS reader…. ho! ho!..  apa yang mereka terrer guna.. ialah email ! “..
Jadi.. apabila ada fungsi “post-post baru akan dihantar terus ke email mereka”.. maka, ia menjadi satu pilihan yang sungguh menghairahkan buat mereka.
Antara tools yang boleh anda gunakan untuk membolehkan post-post di blog anda dihantarkan terus ke email pelanggan-pelanggan RSS anda adalah seperti
========================
Tutorial Buat Email Subscription
========================
Bagaimana nak buat kotak subscription email seperti di sebelah? Mudah sahaja..
1. Login ke dalam akaun feedbuner anda. (kalau takde lagi.. boleh register percuma sahaja)
2.  Klik pada akaun blog anda, cari tab “Publicize >> Email Subscriptions”
3. Copy & paste kod yang disediakan ke bahagian sidebar blog anda.
Siap!..  ho! ho!.. maaf kerana tutorial yang disediakan terlalu ringkas.. nanti kalau sempat saya akan buat tutorial ber”video”.
Thanks.