Saturday, February 5, 2011

Panduan SEO | Tarik traffik


Panduan SEO
Anda perlu memahami sifat-sifat search engine ini. Anda mesti faham perkara apa yang menjadi perkara utama untuk enjin carian tersebut menyenaraikan laman web saudara dengan kata carian pertandingan seomyorionet. Di antara perkara yang penting untuk mudah disenaraikan di enjin pencari adalah:

1. Penggunaan kata carian pada domain dan juga title laman web saudara. Meta keyword dan juga description bukan menjadi satu kepentingan bagi enjin carian Google tetapi Yahoo, MSN dan sesetengah enjin carian lain masih menggunakannya.
2. Keyword density. Walaupun ia bukan menjadi perkara utama bagi Google namun ia juga memberi kesan sedikit sebanyak kepada enjin carian untuk menyenaraikan laman web saudara.
3. Pagerank (PR) atau popularity. Sudah pasti ini menjadi perkara penting bagi Google. Namun untuk mendapatkan PR yang tinggi, anda mestilah tahu bagaimana cara yang terbaik untuk mendapatkannya.
4. Struktur pautan laman web amat penting di dalam strategi SEO. Fikirkan struktur yang dapat membantu menempatkan kedudukan laman web berada di tempat pertama
5. Pastikan laman web saudara ada Sitemap.
6. Submit laman web saudara ke enjin pencari.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My widget | Bookmark | Share

Marketing Blogroll Center

Followers

Blog Archive

 

Copyright 2011 Iban4u My theme by Timberland, J.

hit me

Total Pageviews

Disclaimer

This blog does not host any of the files mentioned on this blog. This blog only points out to various links on the Internet that already exist and some of them are uploaded by other websites or users there. If you have any clarifications to be made or If you find any contents in this site which you think can be offensive contact me & the content will be removed or modified accordingly.

Visitor

hit counter account login page
Get a free hit counter today!
get this

analyzer

SEO Stats powered by MyPagerank.Net