Tuesday, January 11, 2011

Tips Menjadi Jutawan Dalam Perniagaan


Menjadi seorang jutawan memang menjadi impian semua orang.
Tanyalah pada sesiapa sahaja, tak kira bangsa, warna kulit dan agama pasti mengimpikan untuk menjadi jutawan.
Tetapi persoalannya bagaimana hendak menjadi jutawan?
Apakah resepi untuk menjadi jutawan?
Memang ada cara dan resepinya untuk menjadi jutawan. Resepinya adalah anda perlu mempunyai faktor-faktor berikut.
Faktor-faktor ini saya ambil dari email jutawan kesayangan kita Irfan Khairi.
Baca dan lihatlah kedalam diri sendiri, ada tak faktor-faktor yang tertera di bawah ini dalam diri kita. Kalau tak ada kena lah berubah cepat-cepat.
Carta tip 5 faktor seorang Jutawan!
Oleh: Irfan Khairi
Menurut buku the Millionaire’s Mind tulisan Dr Thomas Stanley yang memuatkan consult yang dijalankan keatas beribu jutawan, terdapat 10 faktor kejayaan seseorang jutawan. Berikut adalah carta bermula dengan nombor sepuluh
5. Kemahiran menjual produk dan thought sendiri
Memang tidak dapat dinafikan lagi bahawa kebanyakan jutawan datangnya dari bidang perniagaan. Sebagai usahawan, apa yang penting adalah kebolehan seseorang itu menjual produk dan thought mereka. Seringkali mereka adalah tergolong dalam orang-orang yang pandai berkomunikasi., terutamanya komunikasi dalam menjual produk, perkhidmatan dan juga thought sendiri.
4. Cekap dalam pengurusan
Mencapai tahap jutawan, bukanlah one-man-show. Sering kali memerlukan bantuan orang lain. Jutawan perlu cekap dalam menguruskan diri, perniagaan dan juga orang lain. Pengurusan yang cekap akan menentukan segala keraja berjalan dengan lancar.
3. Mempunyai semangat persaingan yang tinggi
Seringkali dalam mencapai kejayaan, kita perlu bersaing- sama ada dalam perniagaan atau dalam tangga koprat. Namun begitu, persaingan yang pale penting sekali adalah persaingan dengan diri sendiri, iaitu untuk mencapai kejayaan yang lebih daripada pencapaian kita sebelum ini setiap masa.
2. Mempunyai kualiti kepimpinan yang tinggi
Hanya 2% sahaja daripada kita adalah ketua yang boleh memimpin. 2% itulah seringkali mereka yang berada teratas di dalam industri masing-masing. Pepatah berbunyi “Leaders are readers”, mereka yang memimpin selalunya banyak membaca untuk menambahkan ilmu dalam bidangnya tersendiri. Dengan ilmu, ia akan memudahkan kita mengurus dan mengetuai industri kita.
1. Mencintai karier dan perniagaan
Tidak dapat dinafikan lagi, mereka yang bergelar jutawan sememangnya melakukan apa yang mereka suka. Tidak kira sama ada bekerja makan gaji ataupun menjalankan perniagaan, mereka adalah peminat setia kepada industri yang mereka jalani. Mencintai karier dan perniagaan masing-masing adalah bagaikan motor fuel yang tidak akan kontang bagi sebuah kereta. Keghairahan akan membawa kita mencapai kejayaan tanpa mengira penat lelah.
Sumber : http://blogotai.com/ciri-ciri-seorang-jutawan/

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My widget | Bookmark | Share

Marketing Blogroll Center

Followers

Blog Archive

 

Copyright 2011 Iban4u My theme by Timberland, J.

hit me

Total Pageviews

Disclaimer

This blog does not host any of the files mentioned on this blog. This blog only points out to various links on the Internet that already exist and some of them are uploaded by other websites or users there. If you have any clarifications to be made or If you find any contents in this site which you think can be offensive contact me & the content will be removed or modified accordingly.

Visitor

hit counter account login page
Get a free hit counter today!
get this

analyzer

SEO Stats powered by MyPagerank.Net