Monday, February 7, 2011

haiwan comel atau pelik | cinta haiwan


Mari kite lihat gambar-gambar haiwan ciptaan Allah yang ajaib di tempat kite tapi adalah haiwan yang normal "well known" di tempat asalnye..


Antara haiwan yang sangat comel. Kalau boleh nak bela je.. hehe. Macam Mickey Mouse pun ade kan.. Spesis haiwan Langka yang dijumpai di gurun kering-dingin di wilayah Mongolia.


"Matamata Turtle".. Spesis kura-kura tapi kurang hensem sikit. Spesis ni membiak ni daerah Rawa-rawa di Matamata New Zealand . Haiwan yang pelik sekali dengan nama tempat turut serta join sebagai name yang pelik..



"Saiga Antelope", antara haiwan yang semakin pupus. Lokasi UNKNOWN.. Dari sumber-sumber yang dijumpai, mereka mengatakan populasi haiwan ini hanye tinggal kire-kire 50 ribu saje lagi..



Ni lagi satu makhluk Allah yang agak comel. Spesis tikus dan diberi name "Gajah Tikus". Membiak dengan banyaknye di Afrika Selatan. Diorang jugak membiak dengan sangat cepat. Dari ape yang saye perhatikan, diorang ni agak bersih.. kire ok la kalau nak bela pun..


"Long-billed Echidna" sejenis haiwan yang membiak di Papua New Guinea . Sejenis mamalia yang x sesuai nak bela sebab die ni banyak songeh sikit. Nak makan pun, kene yang fresh. Makhluk ni juga merupakan makhluk yang dianggap sebagai haiwan yang normal di sane.. Cume kite je yang akan rase heran sebab tkde kat Malaysia..


"Pink Fairy Armadillo" adalah sejenis haiwan yang membiak di Argentina. Die mkan semut dan larva.. Nak bela? Ntah lah, tk tau sesuai ke tak.. 


"Patagonian Cavy" tikus besar, macam keldai pun ade.. Macam arnab pun ade.. Tinggal di kawasan kering di Argentina . Yang ni nak bela ok la kot. Tapi jangan letak dalam aquarium pulak k? Letak dalam reban ok..


Spesis ape ntah..kurang pasti tapi gaya macam spesis kura-kura.. Berbadan lembut dan beratnya sekitar 50kg.. Sesuai di letakkan di dalam aquarium kalau nak bela..


Cak! Ape tengok-tengok.. kate "Star Nosed Mole" kepada korang.. hehe. Spesis haiwan yang tinggal di kawasan lembab di belakang rumah korang. X caye? Try la cek.. nanti-nanti jumpe la tu.. hurmm.. cube korang teka mane satu matee die.. aku pun kurang pasti nih..


sumber asal : coppy paste dari : rahim-hashim.blogspot

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My widget | Bookmark | Share

Marketing Blogroll Center

Followers

Blog Archive

 

Copyright 2011 Iban4u My theme by Timberland, J.

hit me

Total Pageviews

Disclaimer

This blog does not host any of the files mentioned on this blog. This blog only points out to various links on the Internet that already exist and some of them are uploaded by other websites or users there. If you have any clarifications to be made or If you find any contents in this site which you think can be offensive contact me & the content will be removed or modified accordingly.

Visitor

hit counter account login page
Get a free hit counter today!
get this

analyzer

SEO Stats powered by MyPagerank.Net